keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Kanta-asiakas

Tein eilen pientä laskelmaa. Olen viimeisen 2,5 viikon aikana pistänyt Puregonia 14 kertaa, Pregnyliä kerran, käynyt neljä kertaa ultrattavana, viisi kertaa verikokeessa ja minulle on tehty yksi inseminaatio. Varsinainen kanta-asiakas siis. Ylihuomisesta alkaa vielä lisäksi 14 päivän keltarauhashormonikuuri. Onko ihan ok, jos välillä tuntuu siltä, kuin kroppani olisi julkista omaisuutta ja vapaata riistaa kaikenkokoisille neuloille?

Eilen siis tehtiin inssi numero kolme. Puregon-kuuri venähti parin viikon mittaiseksi, koska alun 50 yksikön annos ei tehonnut juuri ollenkaan. Viimeiset viisi päivää pistin 75 yksikköä, ja johan alkoi tehota. Kuulin taas kolmelta lääkäriltä, että pieniä munarakkuloita minulla on vaikka muille jakaa, eli selkeää pco:maisuutta on havaittavissa, vaikka pco:ta ei virallisesti olekaan todettu. Inssistä poistuttuani lääkäri vielä soitti perääni ja halusi määrätä tukilääkitykseksi Lugesteronin. Tämä kai tunnetaan myös nimellä ällö-Luget, mutta onnistumisen vuoksi olen valmis kokeilemaan vaikka mitä ällöjä konsteja. Seuraavat kolme viikkoa kuljen 24/7 sormet ja varpaat ristissä ja toivon parasta. Siinäpä pieni ja mukava joululahjatoive...

Olen nyt pitkästä aikaa tilanteessa, jossa tunnen tarvetta rukoilla. Haluaisin anoa joltain suuremmalta voimalta, että vaikeudet olisi pikku hiljaa voitettu ja että voisimme lähteä kohti uusia haasteita. Ehkä olen jollain pahoilla teoillani "ansainnut" lapsettomuuden, mutta mielestäni olen tässä prosessin aikana jo oppinut riittävästi nöyryyttä ja kiitollisuutta. Mutta kenelle osoittaisin sanani? Jumalaan en usko, enkä siksi halua Jumalan apua rukoilla. Kohtaloon uskon, mutta siihen vaikuttamiseen ei taida olla kanavaa... Täytynee siis vain luottaa siihen, että kohtalo on ennalta määrätty ja että siinä on jokin kohtuus.

Eilinen lääkäri ei suoraan sanonut, mikä on seuraava askel, jos tämä hoitokerta ei onnistu. Ymmärsin kuitenkin rivien välistä, että IVF:ään ei vielä lähdetä vaan kokeillaan vielä muita keinoja. Hän mainitsi Femar-nimisen lääkkeen, jota on ilmeisesti käytetty vasta melko pienessä mittakaavassa mutta josta on saatu hyviä tuloksia. Jos sitä minulle ehdotetaan, olen valmis.

2 kommenttia:

  1. Huhuu, mitkä täällä on kuulumiset..?

    VastaaPoista
  2. Tervehdys, ja kiitos kuulumisten kyselystä! Lugesteroneita on jäljellä vielä kolme kapselia ja ne ovat pitäneet vuodon poissa. Niinpä minulla onkin dilemma: testaanko jo nyt, kun inssistä on kulunut pari viikkoa ja tuloksen pitäisi näkyä, vai odottelenko Luge-kuurin loppuun saakka. Pelkään pettymystä...

    VastaaPoista